Rekrutteringen af de mange årlige sæsonmedarbejdere er ikke én lang badeferie for Lalandias HR-afdeling. Det fortæller HR-koordinator i Lalandia, Kirsten Neiman, som vi har mødt til en snak om hvordan Emplys rekrutteringsløsning hjælper dem med at håndtere deres processer i en travl hverdag.
Rekrutteringen af de mange årlige sæsonmedarbejdere er ikke én lang badeferie for Lalandias HR-afdeling. Det fortæller HR-koordinator i Lalandia, Kirsten Neiman, som vi har mødt til en snak om hvordan Emplys rekrutteringsløsning hjælper dem med at håndtere deres processer i en travl hverdag.
Lalandia er stadig et af danskernes foretrukne udflugtsmål. Badelandets afdelinger i Billund og Rødby har samlet set over 1,2 millioner årlige besøgende. Og de mange gæster sætter store krav til feriecentrenes rekruttering. For i en branche der er så sæsonpræget, er der et stort behov for tilkaldevikarer. Det fortæller Lalandias HR-koordinator, Kirsten Neiman, da vi taler med hende om dagligdagen i deres HR-afdeling; ”Vi har nok omkring 20 ’almindelige’ rekrutteringer årligt, og så ansætter vi mere end 100 sæsonmedarbejdere der søger uopfordret igennem vores system. Det er især her at vi har gavn af Emplys rekrutteringssystem. Med så mange ansøgere, har vi brug for et system der sikrer os det overblik som er så vigtigt når man rekrutterer. Emply sparer os simpelthen så meget tid i hverdagen”, fortæller hun.
Lalandia har været kunde hos Emply i lidt over et år. Så Kirsten Neiman er efterhånden ved at være godt inde i systemet. Når spørgsmålet går på hvilken af Emplys mange funktioner de, i badelandet, har mest glæde af, svarer hun prompte. ”Annonceopsætningen! Før i tiden skulle vi bruge så mange ressourcer på at lave vores jobopslag. Alene den tid vores grafiker skulle bruge på at sætte dem pænt op, var jo en betydelig post. Nu kan vi selv sætte vores annoncer op på kort tid og vælge hvor vi ønsker de skal promoveres henne. Det har været en stor hjælp og en stor besparelse for os.”
Kirsten er såkaldt ’superbruger’ af systemet hvilket betyder, at hun har ansvaret for at oplære Lalandias andre ledere i brugen af systemet. Men det er ikke noget som har givet hende sene nætter på kontoret; ”det er jo et ekstremt intuitivt system. Så det har været utroligt nemt at oplære mine kollegaer i at bruge det”, siger hun.
Som superbruger er det også Kirsten Neiman som er i kontakt med Emplys supportafdeling, hvis der opstår udfordringer med systemet. Men som hun selv siger, så ”er det utroligt få gange at vi har været nødt til at ringe. Men når vi har haft brug for support, har Emply altid været hurtige til at rette fejlene. Ofte har jeg kunne få fat i Heidi, som har stået for undervisning og implementering hos os. Og når hun har været optaget, er jeg kun blevet mødt af andre kompetente medarbejdere”, fortæller hun.
Da snakken falder på vores nye HR-platform, der også understøtter onboarding og HR-administration, er Kirsten Neiman ikke i tvivl; det skal klart overvejes. ”Altså, vi er jo så glade for Emplys rekrutteringsløsning, så det ville være dumt ikke at se på hvad jeres nye platform har at tilbyde”, siger hun. Vi afslutter dagens snak med et ’vi tales ved’. For det gør vi. Om det så bliver gennem en demonstration af vores nye platform eller via supporten næste gang Kirsten Neiman har udfordringer, så glæder vi os i hvert fald til at vi mødes igen!
Emner
Relaterede artikler